polskagazeta

Archive for the ‘Uncategorized’ Category

Kardynał i „aborcjonistka”, czyli Wigilia sejmowa

In Uncategorized on Grudzień 23, 2011 at 2:13 pm

„Gazeta Polska Codziennie” donosi, że podczas spotkania w Sejmie kardynał Kazimierz Nycz podzielił się opłatkiem z wicemarszałek Wandą Nowicką (Ruch Palikota). Krótką wzmiankę tytułuje „Opłatek z aborcjonistką”.

„Metropolita warszawski bez zażenowania stał obok aborcjonistki. Podzielił się z nią opłatkiem.” – opisuje sytuację „GPC”.

Dla prawicowych mediów takie bratanie się duchownego z wicemarszałek  jest zapewne szokujące. Jak to, hierarcha kościelny łamie się opłatkiem z „aborcjonistką” (brzmi niemal jak „kryminalistką”)? I to „bez zażenowania”!

A co, zdaniem „GPC”, powinien był zrobić kardynał Nycz? Odwrócić się i odmówić świątecznego gestu? Może od razu skarcić Wandę Nowicką za jej poglądy w imieniu całego Kościoła i prawicy polskiej? To byłoby iście chrześcijańskie postępowanie. W sam raz na Święta.

Internetowa Polska przejęta przez Agorę

In Uncategorized on Grudzień 19, 2011 at 6:44 pm

Związany z „Gazetą Polską” portal niezależna.pl chwali się, że nagłośnił sprawę „skandalicznego przekazania wydawcy ‚Gazety Wyborczej’ domen polska.pl i poland.pl”.

Powołując się na portal iname.pl i blog inwestora domenowego Daniela Dryzka, serwis przedstawia sytuację: domeny zostały wydzierżawione spółce komercyjnej (tj. Agorze) przez poprzedniego właściciela – państwowy instytut badawczy NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa). Przejęciem domen zainteresowane było Ministerstwo Spraw Zagranicznych, jednak NASK zdecydowała wydzierżawić je wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Niezależna.pl ujawnia także inne fakty: „Przejęcie praw do nazwy Polska.pl i Poland.pl zaskoczyło inwestorów domenowych, tym bardziej, że nikt nie słyszał o żadnym przetargu zorganizowanym przez NASK.” oraz „Alarmuje również Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, która w specjalnym komunikacie zwraca uwagę na niebezpieczeństwo zniweczenia efektów wieloletniej pracy”.

Efektami tymi są treści znajdujące się pod adresami polska.pl i poland.pl – „Na stronie Polska.pl można było jeszcze jakiś czas temu zapoznać się z historią i przyrodą Polski; serwis zaangażowany był też w projekty archiwizacji dziedzictw narodowych oraz patronował ważnym wydarzeniom kulturalnym”. „Trudno przypuszczać, by po przejęciu przez wydawcę „Gazety Wyborczej” pełnił podobne funkcje” – komentuje niezależna.pl.

Najbardziej bulwersujący jest oczywiście nie sam fakt przekazania adresów internetowych, lecz komu zostały one przekazane – Agorze S.A.. Czyżby środowiska prawicowe obawiały się, że „Gazeta Wyborcza” uczyni tak „niezwykle cenne” domeny narzędziem swojej promocji?